záškoláctví

záškoláctví – obrázekZa záškoláctví („chození za školu“) je považována neomluvená absence žáka základní či střední školy ve škole. Jedná se o přestupek, kterým žák úmyslně zanedbává školní docházku. Je chápáno jako porušení školního řádu (pravidel stanovených školou), současně jde o porušení školského zákona, který vymezuje povinnou školní docházku.

Nezřídka je spojeno s dalšími typy rizikového chování, které obvykle negativně ovlivňují osobnostní vývoj jedince.

Přehled všech příspěvků kategorie: záškoláctví

Děti uvězněných rodičů

P - prevenceVybrané texty

Uvěznění rodiče je téma, kterému u nás není věnováno moc pozornosti, dětem uvězněných rodičů není poskytována žádná zvláštní péče a často ani rodina, ani odborníci nevědí, jak dítěti situaci vysvětlit a jak jim mohou v této nelehké situaci pomoci.

Prokrastinace a jak na ni

Vybrané texty

Jedna učitelka, říkejme jí třeba Hana, se dívala na kupu sešitů s písemkami, které chtěla opravit. Nebo spíš je opravit měla; nechtělo se jí vůbec. Uplynul týden a Hana si řekla, že už je konečně opraví. Ovšem jak k písemkám sedla, pocítila zase tu silnou nechuť. Usnesla se, že se do nich pustí, jen co si udělá kávu. Jen co se o něčem důležitém domluví s kolegyní. Jen co vyřídí e-maily. A pak už zase nebyl čas....

Kdo jsou klíčoví hráči v životech dospívajících?

Vybrané texty

K zamyšlení nad klíčovými hráči (významnými socializačními činiteli v životě dětí) mě inspiroval Národní výzkum Hodnotové orientace dětí ve věku 6–15 let. Začala jsem se zaobírat otázkou: Ke komu dnes děti vzhlížejí? Mají ve svém okolí inspirativní lidi hodné následování? A jak je ovlivňují?

V tomto clánku bych vám ráda představila výsledky svého výzkumu o klíčových hráčích v životech dospívajících.

Jak si hrát a přitom se učit číst

Vybrané texty

Seznamte se se zábavnou metodou nácviku správného čtení – diagnostikou a reedukací očních pohybů – a potrénujte vlastní oči cvičením.

Autorita pedagoga v kontextu prevence rizikového chování žáku

P - prevenceVybrané texty

Slovo autorita je v pedagogice velmi často skloňovaným pojmem. Skloňuje se jak v souvislosti s kázenskými problémy na našich školách, tak jako duležitá kompetence dobrého učitele. V praxi je pak stálým tématem pro zacínající pedagogy i pro ty zkušené vzhledem k promenám školství, žáku i spolecnosti jako celku. O složitosti tématu autority v kontextu současného školství svědčí už to, že její vymezení v podstatě nemůže být jednoznačné. V teorii (a zejména pak v praxi) se setkáváme s různými způsoby uchopení a interpretací autority.