Přehled všech příspěvků kategorie: pracovně výchovné skupiny

Specializační kurz prevence rizikového chování VIII.

R - rizikové chováníP - prevenceD - dobrá praxeF - finance
zahájení: 01.09.2019 (Celý den), ukončení: 31.12.2020 (Celý den)

Rozsah: Kurz v celkovém rozsahu 260 hodin je tvořen 11 tematicky zaměřenými semináři (238 hodin), které na sebe navazují a stážemi na odborných pracovištích (22 hodin).

Výuka: semináře se konají zhruba jednou měsíčně, obvykle v pátek a v sobotu; harmonogram vzdělávání obdrží účastníci před zahájením kurzu

Zahájení kurzu: září 2019

Ukončení kurzu: v průběhu roku 2020/2021

Kapacita kurzu: 16 osob

Sebevědomí a jak podporovat sebedůvěru dítěte

P - prevenceVybrané texty

V českém jazyce je slovo sebevědomí užíváno poněkud protiintuitivně a rozporně se svým etymologickým původem. Pokud bychom se oddali lingvistické archeologii, asi bychom nenarazili na významy odkazující k důvěře ve vlastní schopnosti či v jiné kvality. Pravděpodobněji bychom objevili odkazy na slova příbuzná soudobému pojmu sebereflexe. Ale rád se nechám poučit, nejsem lingvista. Z empirického hlediska se vědění odvíjí od (smyslově) poznaného,

Parazitující potomci

P - prevenceVybrané texty

V posledních letech se na odborná poradenská a terapeutická pracoviště a krizové linky stále častěji obracejí rodiče dospívajících či mladých dospělých, kteří s nimi žijí ve společné domácnosti, aniž by pracovali a finančně se nějak podíleli na jejích nákladech. Tito rodiče dlouhodobě usilují o to, aby své děti dostali na správnou cestu (zpět na studium, najít si práci nebo alespoň být v evidenci úřadu práce), jejich potomek tomu vytrvale vzdoruje a oni – zcela vyčerpaní – pak stojí před otázkou, zda mají přikročit k radikálnímu řezu a ,,dítě“ zkrátka vyhodit z domu.

Emoční sebeobrana pro učitele

P - prevenceVybrané texty

Ačkoliv se o tom příliš nemluví, z hlediska psychické zátěže patří učitelské povolání mezi nejnáročnější. Na každodenní bázi jsou učitelé vystavováni nejrůznějším emociogenním (emoce vyvolávajícím) situacím, které nezpracovány mohou pozvolna vést až k různým formám syndromu vyhoření (rezignace, uzavření se do sebe, ztráta zájmu, podrážděnost, v extrémních případech deprese, alkoholismus apod.). Potvrzují to i (bohužel ojedinělé) odborné studie, které v minulých letech vypracovával například Výzkumný ústav bezpečnosti práce či Státní zdravotní ústav.

Edukace žáků cizinců na základních školách v České republice

R - rizikové chováníVybrané texty

Počátkem 21. století, poprvé od druhé světové války, zažíváme největší migrační vlnu v Evropě. Na rozdíl od dřívějších evropských politik asimilace (např. Francie 60. let 20. století) jsme nyní konfrontováni se skutečností, kdy se musí majorita naučit trvale žít s cizími. Na jednu stranu je to zneklidňující, protože to od nás vyžaduje jisté umění přijmout někoho, kdo se nechce vzdát své identity, na druhou stranu můžeme soužití s migrujícími osobami vnímat jako výzvu k novým zkušenostem. Jsme nuceni naučit se vzájemně spolupracovat navzdory rozdílům mezi námi.