gambling

gambling – obrázekGambling, neboli hraní hazadních her je považováno za patologickou psychickou závislost na lákavé představě rychlého zisku peněz nebo jiné hmotné výhry. Pravidla her jsou přitom nastavena z dlouhodobého hlediska pro hráče nevýhodně. Mnozí hráči získávají závislost na hře, rostoucí finanční problémy se snaží vyřešit další účastí ve hře a vytvářejí tak bludný kruh. Závislé osoby (tzv. gambleři) dokážou prohrát ohromné částky, což má často za následek zásadní narušení mezilidských vztahů a existenční potíže nejen samotných hráčů, ale často i jejich blízkých.

Gamblerství bývá spojeno s jinými druhy závislostí, například na drogách. Český zákon nedovoluje hru hazardních her osobám mladším osmnácti let a do heren s automaty jim pak úplně zakazuje vstup.

Přehled všech příspěvků kategorie: gambling

Integrace výchovy ke zdraví do preventivního programu školy

P - prevenceVybrané texty

Na našem gymnáziu máme již řadu let dobře fungující a ověřený preventivní program, který je bohatý na nejrůznější školní i mimoškolní aktivity i metody a formy práce. Na jeho realizaci se podílí školní preventivní tým, pedagogové školy – především třídní učitelé, i externí organizace (některé léty praxe ověřené, některé nově oslovené podle aktuálních témat a potřeb školy).

Kdo jsou klíčoví hráči v životech dospívajících?

Vybrané texty

K zamyšlení nad klíčovými hráči (významnými socializačními činiteli v životě dětí) mě inspiroval Národní výzkum Hodnotové orientace dětí ve věku 6–15 let. Začala jsem se zaobírat otázkou: Ke komu dnes děti vzhlížejí? Mají ve svém okolí inspirativní lidi hodné následování? A jak je ovlivňují?

V tomto clánku bych vám ráda představila výsledky svého výzkumu o klíčových hráčích v životech dospívajících.

Autorita pedagoga v kontextu prevence rizikového chování žáku

P - prevenceVybrané texty

Slovo autorita je v pedagogice velmi často skloňovaným pojmem. Skloňuje se jak v souvislosti s kázenskými problémy na našich školách, tak jako duležitá kompetence dobrého učitele. V praxi je pak stálým tématem pro zacínající pedagogy i pro ty zkušené vzhledem k promenám školství, žáku i spolecnosti jako celku. O složitosti tématu autority v kontextu současného školství svědčí už to, že její vymezení v podstatě nemůže být jednoznačné. V teorii (a zejména pak v praxi) se setkáváme s různými způsoby uchopení a interpretací autority.

Dětský diagnostický ústav, Středisko výchovné péče, základní škola a školní jídelna - Olomouc - Svatý Kopeček

S - síť služeb

Dětský diagnostický ústav Olomouc poskytuje péči jinak poskytovanou rodiči nebo jinými osobami, kterým bylo dítě svěřeno do výchovy rozhodnutím příslušného orgánu, dětem s nařízenou ústavní výchovou nebo uloženou ochrannou výchovou a dětem umístěným na dobrovolném pobytu. Poskytuje péči rovněž dětem, u nichž bylo nařízeno předběžné opatření, a také ambulantní a poradenské služby dětem, které jsou ohroženy rizikovým chováním, ale také vystaveny nepříznivým podmínkám sociálním, rodinným a školním.

Dětský domov se školou, základní škola a školní jídelna - Horní Maršov

S - síť služeb

Dětský domov se školou, základní škola a školní jídelna Horní Maršov je příspěvkovou organizací  přímo řízenou  MŠMT. Je zařízením určeným pro děti s nařízenou ústavní výchovou nebo uloženou ochrannou výchovou a pro děti umístěné na základě předběžného opatření s diagnostikovanými poruchami chování ve věku do ukončení povinné školní docházky.