agrese

agrese – obrázekAgrese (z lat. ad-gredior, přistoupit blízko, napadnout) je v psychologicko-sociologickém pojetí chování, které vědomě a se záměrem ubližuje, násilně omezuje svobodu a poškozuje jiné osoby nebo věci.

Agrese, ať již fyzická či verbální, může -

  1. vzniknout v afektu nebo
  2. se může jednat o agresi instrumentální (úmyslný faul při sportu).

Rozeznáváme více typů agrese:

  • myšlenková, verbální, fyzická
  • afektivní, instrumentální
  • zaměřená proti osobám, věcem, na jiný objekt, než podnětový
  • přesunutá, zadržovaná

Sklon k útočnému jednání, které se transformuje do různých podob, se nazývá agresivita.

 

Přehled všech příspěvků kategorie: agrese

Filmové projekty - dočasná odstávka

P - prevence

Vážení pedagogové, odborníci,

omlouváme se, ale vzhledem k platnosti nové směrnice o GDPR jsou stránky s filmovými projekty Davida Vignera  do konce srpna v rekonstrukci. Plánované spuštění nové verze stránek je v září 2018, kdy se budou muset zájemci o filmy znovu registrovat.

Budeme vás průběžně informovat, další informace najdete přímo na webu  www.videoskolam.cz.

Radek Maca

 

Setkání středisek výchovné péče

01.06.2018 - zahájení: 10:00, ukončení: 14:30

Národní ústav pro vzdělávání si Vás dovoluje ve spolupráci

s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy pozvat na

SETKÁNÍ STŘEDISEK VÝCHOVNÉ PÉČE

dne 1. června 2018

Setkání se uskuteční v čase 10:00 – 14:30 na půdě Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy na adrese Karmelitská 529/5, Praha 1, místnost C 081.

Pražské fórum primární prevence rizikového chování 2018

R - rizikové chováníP - prevenceV - výzkumyD - dobrá praxe
10.04.2018 - 07:55

Pražské fórum primární prevence rizikového chování 2018 na téma nebezpečí kyberprostoru

Více informací: ZDE

Rizikové chování u adolescentů a impulzivita jako prediktor tohoto chování

V - výzkumy

Dospívání je klíčovým obdobím ve vývoji člověka, během něhož dochází k řadě komplexních změn na všech úrovních. Impulzivita se jako jeden z hlavních rysů osobnosti projevuje v rizikovém chování, které je spojeno s negativními dopady pro samotného jedince, jeho okolí, ale i pro společnost. Prezentovaný výzkum zahrnuje celkem 2418 žáků a žákyň ve věku 11 až 16 let z náhodně vybraných škol na území Zlínského a Moravskoslezského kraje, kteří jsou porovnáváni se dvěma celonárodními výzkumnými projekty.

"Bezpečná škola aneb Co dělat, když..."

R - rizikové chování
zahájení: 03.10.2017 - 09:10, ukončení: 24.10.2017 - 09:10

V rámci krajského projektu primární prevence pořádá Karlovarský kraj vzdělávání pedagogických pracovníků s názvem "Bezpečná škola aneb Co dělat, když...", které se koná dne 24. října 2017 v Krajské knihovně Karlovy Vary.