řídící pracovník

Integrace výchovy ke zdraví do preventivního programu školy

P - prevenceVybrané texty

Na našem gymnáziu máme již řadu let dobře fungující a ověřený preventivní program, který je bohatý na nejrůznější školní i mimoškolní aktivity i metody a formy práce. Na jeho realizaci se podílí školní preventivní tým, pedagogové školy – především třídní učitelé, i externí organizace (některé léty praxe ověřené, některé nově oslovené podle aktuálních témat a potřeb školy).

Děti uvězněných rodičů

P - prevenceVybrané texty

Uvěznění rodiče je téma, kterému u nás není věnováno moc pozornosti, dětem uvězněných rodičů není poskytována žádná zvláštní péče a často ani rodina, ani odborníci nevědí, jak dítěti situaci vysvětlit a jak jim mohou v této nelehké situaci pomoci.

Učitel jako oběť šikany

Vybrané texty

Šikana učitele je téma stále živé a aktuální. Je potřeba o něm mluvit, protože se děje. O čem se nemluví, jako by se nestalo. Seznamte se s výsledky výzkumu a dotazníkového šetření šikany učitelů, uskutečnenému v Libereckém kraji v rámci diplomové práce autorky článku.

Prokrastinace a jak na ni

Vybrané texty

Jedna učitelka, říkejme jí třeba Hana, se dívala na kupu sešitů s písemkami, které chtěla opravit. Nebo spíš je opravit měla; nechtělo se jí vůbec. Uplynul týden a Hana si řekla, že už je konečně opraví. Ovšem jak k písemkám sedla, pocítila zase tu silnou nechuť. Usnesla se, že se do nich pustí, jen co si udělá kávu. Jen co se o něčem důležitém domluví s kolegyní. Jen co vyřídí e-maily. A pak už zase nebyl čas....

Projevy předsudků v chování v rámci školní třídy

Vybrané texty

Škola je místem setkávání, je institucí vystavěnou na multikulturních základech, na rovnoprávném a rovnocenném přístupu ke všem bez rozdílu. Vyučující, žáci a studenti jsou tak postaveni před zásadní úkol – osvobodit se ze zajetí vlastních předsudků vůči odlišnosti a přijatých stereotypů a hledat cestu vzájemného respektu a spolupráce.

Kdo jsou klíčoví hráči v životech dospívajících?

Vybrané texty

K zamyšlení nad klíčovými hráči (významnými socializačními činiteli v životě dětí) mě inspiroval Národní výzkum Hodnotové orientace dětí ve věku 6–15 let. Začala jsem se zaobírat otázkou: Ke komu dnes děti vzhlížejí? Mají ve svém okolí inspirativní lidi hodné následování? A jak je ovlivňují?

V tomto clánku bych vám ráda představila výsledky svého výzkumu o klíčových hráčích v životech dospívajících.

Jak si hrát a přitom se učit číst

Vybrané texty

Seznamte se se zábavnou metodou nácviku správného čtení – diagnostikou a reedukací očních pohybů – a potrénujte vlastní oči cvičením.

Deti z rodiny alkoholika

Vybrané texty

Nadměrné pití alkoholu v rodinách není ojedinělé. Může pedagog poznat z chování dítěte, že se doma nadměrně užívá alkohol? Jaké je dítě z rodiny alkoholika? Má své specifické chování? Jak k takovému dítěti přistupovat?

Zastánci šikanovaných žáku pomáhají zastavovat šikanu a zmírnovat její následky

Vybrané texty

Školní šikana patří k nejčastěji diskutovaným projevům sociální patologie, jež se vyskytují v živote školních tríd. Odborníci na šikanu i veřejnost se logicky zaměrují především na její hlavní protagonisty – na ty, kterí šikanují, a na jejich obeti. V posledních dvou dekádách začali být detailneji zkoumáni i ostatní clenové scény, na níž se šikana odehrává, zejména další spolužáci. Tento posun se projevil i v preventivních a intervenčních doporučeních a v českých i v mezinárodních programech (KiVA, ViSC apod.), které zdůrazňují nutnost pracovat v rámci prevence s celou třídou.

Projevy předsudků v chování v rámci školní třídy

P - prevenceVybrané texty

Škola je místem setkávání, je institucí vystavěnou na multikulturních základech, na rovnoprávném a rovnocenném přístupu ke všem bez rozdílu. Vyučující, žáci a studenti jsou tak postaveni před zásadní úkol – osvobodit se ze zajetí vlastních předsudků vůči odlišnosti a přijatých stereotypů a hledat cestu vzájemného respektu a spolupráce. Následující text je zaměřen na školní třídu jako svébytnou sociální skupinu. Přibližuje, jaké jsou negativní dopady chování řízeného předsudky na jednotlivce a jakým zpusobem vnímá tyto projevy třída.

Syndikovat obsah