Specializační kurz prevence rizikového chování VIII.

R - rizikové chováníP - prevenceD - dobrá praxeF - finance
zahájení: 01.09.2019 (Celý den), ukončení: 31.12.2020 (Celý den)

Rozsah: Kurz v celkovém rozsahu 260 hodin je tvořen 11 tematicky zaměřenými semináři (238 hodin), které na sebe navazují a stážemi na odborných pracovištích (22 hodin).

Výuka: semináře se konají zhruba jednou měsíčně, obvykle v pátek a v sobotu; harmonogram vzdělávání obdrží účastníci před zahájením kurzu

Zahájení kurzu: září 2019

Ukončení kurzu: v průběhu roku 2020/2021

Kapacita kurzu: 16 osob

Setkání pracovníků středisek výchovné péče - Morava

R - rizikové chováníP - prevenceD - dobrá praxe
19.06.2019 - zahájení: 09:30, ukončení: 16:00

Národní ústav pro vzdělávání ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy pořádá SETKÁNÍ STŘEDISEK VÝCHOVNÉ PÉČE.

Na základě požadavků od vás, pracovníků středisek, se setkání uskuteční jak v Čechách, tak také na Moravě. Setkání na Moravě se bude konat dne 19.6. v Brně (DÚ a SVP, Veslařská 246).

Setkání pracovníků středisek výchovné péče - Čechy

R - rizikové chováníP - prevenceD - dobrá praxe
17.06.2019 - zahájení: 09:30, ukončení: 16:00

Národní ústav pro vzdělávání ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy pořádá SETKÁNÍ STŘEDISEK VÝCHOVNÉ PÉČE.

Na základě požadavků od vás, pracovníků středisek, se setkání uskuteční jak v Čechách, tak také na Moravě. Setkání v Čechách se bude konat dne 17. 6. 2019 v Praze (NÚV, Novoborská 372/8).

Emoční sebeobrana pro učitele

P - prevenceVybrané texty

Ačkoliv se o tom příliš nemluví, z hlediska psychické zátěže patří učitelské povolání mezi nejnáročnější. Na každodenní bázi jsou učitelé vystavováni nejrůznějším emociogenním (emoce vyvolávajícím) situacím, které nezpracovány mohou pozvolna vést až k různým formám syndromu vyhoření (rezignace, uzavření se do sebe, ztráta zájmu, podrážděnost, v extrémních případech deprese, alkoholismus apod.). Potvrzují to i (bohužel ojedinělé) odborné studie, které v minulých letech vypracovával například Výzkumný ústav bezpečnosti práce či Státní zdravotní ústav.

Pražské fórum primární prevence 2019 na téma „Syndrom týraného a zneužívaného dítěte, spolupráce škol a OSPOD“

R - rizikové chováníP - prevenceL - legislativaD - dobrá praxe
16.05.2019 - zahájení: 08:45, ukončení: 16:00

Pražské fórum primární prevence 2019 na téma „Syndrom týraného a zneužívaného dítěte, spolupráce škol a OSPOD“
 

Pozvánka/program

Přihláška

Agresi ve škole není třeba potlačovat, ale kultivovat

R - rizikové chováníVybrané texty

Motto:

„Agresivita je postojem k životu, který burcuje, aktivizuje a motivuje… Správná míra agresivity za príhodných okolností znamená polovinu úkolu.“ (Moore, Gillette, s. 70)

Když uslyšíme slovo agrese, pravděpodobně se v nás rozezní některý z těchto pocitů:

Jak zvládat stres s větší lehkostí a klidem

P - prevenceVybrané texty

V minulém čísle jsme hovořili o tom, proč je pravidelná psychohygiena a péče sama o sebe důležitou součástí učitelské profese. V této sérii krátkých článků představujeme jednoduchá cvičení všímavosti neboli mindfulness, která jsou jedním ze způsobů, jak se zájmem a lehkostí přistupovat ke každodenním situacím našeho života a lépe čelit stresovým podnětům.

Partneři